Bes’in 112 Acil Çağrı Merkezi Çalışanlarına ‘Performans’ Uygulamasına İlişkin Yanıtı: “112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüklerinde Şirket Yönetim Mantığı…
Ofis Çalışanları Sendikası (BES) Genel Sekreteri Aziz Özkan, 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının ‘performans değerlendirmesi’ yapılmasına tepki göstererek, “Tüm kamu kurumlarında olduğu gibi 112 Acil Çağrı Merkezi müdürlüklerinde de şirket yönetim mantığı devam ediyor. , en gerekli ve hayati kamu hizmetini sağlayan.” . İşçi sıkıntısına dikkat çeken Özkan, “112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’ne kağıt üzerinde işçi alımı görünse de başta YİKOB (Yatırım İzleme ve Koordinasyon Dairesi Başkanlığı) olmak üzere pek çok müdürlük çalışanı geçici görevde bulunuyor. Konuyla ilgili talimatlar olmasına rağmen bu talimatlar dikkate alınmıyor ve konusu vatandaşın can ve mal güvenliği olan bir kurumda işçi sıkıntısı yaşanıyor.
BES, 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarına uygulanan “performans uygulamasına” karşı bugün Genel Merkez’de açıklama yaptı. Konuya ilişkin açıklamayı BES Genel Sekreteri Aziz Özkan okudu ve şunları söyledi:
“ŞİRKET YÖNETİM MANTIĞI 112 ACİL DAVET MERKEZİ MÜDÜRLÜKLERİNDE DEVAM EDİYOR”
“Ofis Çalışanları Sendikası olarak 2003 yılından bu yana 5018 sayılı kanunla yürürlüğe konulan performans değerlendirmelerine bilimsel olmadığı gerekçesiyle itiraz ediyoruz. Performans değerlendirmelerinde gerçekçi olmayan hedefler belirlendiğinde çalışanların kendilerini haksız yargılanmış hissetmelerine veya Kırgınlık göstermek, çalışanların birbirlerini değerlendirmesine ya da sadece üstleri tarafından değerlendirilmesine neden olabileceği için, çalışanın değerlendirilmesi durumunda çalışanlar arasında çatışma potansiyeli olduğu ve bunun doğru yönetilmediği takdirde hep karşı çıktık. İyi bir form, performans değerlendirmesi arkadaşlar arasında gerginlik yaratabilir ve morali düşürebilir.Şirket yönetim mantığı devam eder.
” HİZMET BİNALARI FİZİKSEL OLARAK YETERSİZ VE İHTİYAÇ OLAN PERSONEL SAYISI İLE GEREKLİ ÇALIŞMA VE DİNLENME ORTAMINI KARŞILAMAKTAN UZAKTIR”
İçişleri Bakanlığına bağlı İller İdaresi Genel Müdürlüğü, 27 Temmuz 2023 tarihinde Antalya, Bursa, Gaziantep, İzmir, Tekirdağ 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüklerine ‘Çağrı Cevaplama Performansları’ başlıklı yazı yazarak, davet performanslarının vardiya düzeninin yeterli olmadığını, mola ve izin planlamasının davet yoğunluğuna ve işçi sayısına göre düzenlenmesi gerektiğini belirtti. Çalışma performansı; Çalışma ortamının fiziki koşulları, işçi sayısı ve işyerlerindeki çalışma huzurunun yanı sıra çalışanların çalışma disiplini ile de ilgilidir. 112 Acil Çağrı Merkezi hizmet binaları fiziki olarak yetersiz olup, ihtiyaç sahibi işçi sayısının gerektirdiği çalışma ve dinlenme ortamını karşılamaktan uzaktır. Çalışanlar, pek çok farklı kurumun davet biriminde, seslerin dar alanlarda birbirine karıştığı, çok sayıda bilgisayar kasası fanının yarattığı bitmek bilmeyen bir uğultunun olduğu bir ortamda çalışmaktadır. Kullanılan programda zaman zaman çökmeler yaşanmakta, davetiye aktarımlarında veri kayıpları yaşanmaktadır. 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları çeşitli meslek hastalıklarından muzdariptir. Yorucu değişken uyku saatleri, işitme, boğaz sesi bozuklukları, uzun süre hareketsiz oturma nedeniyle fizyolojik ve dolaşım sistemi bozuklukları yaşanır. Özellikle gece vardiyalarında yemek ihtiyacı karşılanamamakta, kurum dışından gelen siparişlerle ihtiyaç sağlıksız bir biçimde karşılanmaktadır.
” YÖNETİCİLER KENDİ PERSONELİ İLE DİĞER KURUM PERSONELİ ARASINDA VE ENDİŞELİ”
112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü organizasyon yapısı, yöneticilere diğer bakanlık ve müdürlük çalışanları üzerinde yetki vermemektedir, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü diğer kurumların çalışanlarını idari olarak yönetemez ve yaptırım uygulama yetkisine sahip değildir. Bu yönetimsel boşluk, yöneticilerin birimlerin ortasında yaşanan sorunlarla başa çıkabilen kendi çalışanları aracılığıyla sorunları çözmeye çalıştıkları bir durum yaratmaktadır. Yöneticiler kendi çalışanları ve diğer kurumların çalışanları arasında kalmış ve yıpranmış durumdalar. Davet alan kişilerin görev tanımlarının ötesinde davetin diğer kurum çalışanlarını yönlendiren talepleri her zaman tartışma yaratmaktadır. Mobbing, zihinsel ve hatta fiziksel şiddet vakalarında tutanak tutulmasına ve şikâyette bulunulmasına rağmen sorunlu çalışanların kendi kurumları tarafından korunduğu ve kolay bir yer değiştirme yoluna dahi olsa cezai yaptırımların uygulanmadığı görülmektedir. gözlenir.
” VATANDAŞIN CAN VE MAL GÜVENLİĞİ KONUSUNUN OLDUĞU BİR KURUMDA PERSONEL YETERLİLİĞİ YAŞANIYOR”
Diğer kurumların çağrı yönlendirme çalışanlarının sayısının yetersiz olması kalabalıklaşmaya neden olmakta, vatandaşın telefonu kapatıp 112 Acil Çağrı Merkezi’ni tekrar aramasına, davet alan çalışanlara hakaret edici ifadeler gösterilmesine neden olmaktadır. 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’ne kağıt üzerinde işçi alımı yapılıyor gibi görünse de, başta YİKOB olmak üzere valilik ve kaymakamlıklarda müdürlüğün çok sayıda çalışanı geçici görevde bulunuyor. Bakanlığınız tarafından defalarca 112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarının geçici olarak başka kurumlarda görevlendirilmemesi yönünde talimat verilmesine rağmen bu talimatlar dikkate alınmıyor ve konusu insanların can ve mal güvenliği olan bir kurumda işçi sıkıntısı yaşanıyor. vatandaşlar. Bu hususlar ışığında çalışanların sağlıklı bir çalışma ortamına sahip olmaları, verimliliklerinin artırılması ve vatandaşların yeterli hizmet alabilmeleri yönündeki taleplerimizi iletiyoruz. BES olarak 112 Acil Serviste görev yapan tüm ofis çalışanlarının sorunlarını kamuoyuna duyurmaya devam ediyoruz.”