Ticaret Bakanlığı’ndan “efsane kasım indirimleri” uyarısı
Ticaret Bakanlığı, tüketicileri “efsanevi kasım indirimleri” olarak adlandırılan kampanyalar konusunda uyarırken, satıcıların indirimlerin başlangıç ve bitiş tarihlerini ve sınırlı sayıdaki mal veya hizmetin boyutunu net bir şekilde belirtmesi gerektiğini belirtti.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, ticari hayata uygun olmayan ve iş ahlakına aykırı davranışlara ilişkin çalışma, soruşturma ve takiplerin vatandaşların mağduriyet yaşamasını engellemeye devam ettiği belirtildi. Açıklamada, “efsanevi kasım indirimleri” ve “harika cuma indirimleri” gibi satış kampanyalarının tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de çok tercih edilen bir pazarlama sistemi olduğu vurgulanarak, “Değişen alışveriş alışkanlıklarıyla birlikte Tüketicilerin özellikle kolay ve ucuz bir şekilde, zaman ve mekan kısıtlaması olmadan, insanların çok çeşitli ürünlere uygun koşullarla erişmesine olanak sağlayan Mesafeli/e-ticaret alışverişi de bazı tüketici mağduriyetlerine neden olabiliyor.
“Tüketicilerimizin özellikle Kasım ayında internet ve mobil uygulamalar üzerinden yoğun olarak yürütülen indirim kampanyalarından mağdur kalmamaları ve satıcı veya sağlayıcılardan kaynaklanabilecek mağduriyetler nedeniyle idari yaptırımlarla karşılaşmamaları için azami dikkat göstermeleri gerekmektedir. mesafeli sözleşmelerdeki belirli konulara.”
Açıklamada, tüketicilerin alışveriş yapmadan önce ihtiyaçlarını doğru belirlemeleri gerektiği kaydedilerek şu uyarılarda bulunuldu: “Satıcı/sağlayıcı üzerinde ön inceleme yapılması, satın alınacak mal veya hizmetin fiyatının emsallerine göre araştırılması. , indirimli fiyat veya oranlarına dikkat edilerek, site adresinin satıcı veya sağlayıcıya ait olup olmadığı kontrol edilmelidir.” “Sosyal medya kanalları üzerinden yönlendirilen sayfalara dikkat edilmesi, sitenin SSL sertifikası, 3D güvenlik gibi güvenlik unsurlarının bulunup bulunmadığının kontrol edilmesi ve öncesinde tüketiciye iletilmesi gereken ön bilgilerin detaylı olarak okunması büyük önem taşımaktadır. ödemeyi yapıyorum.”
“Tüketiciyi yanıltabilecek kelimelere yer vermeyin”
Açıklamada, kampanya düzenleyen satıcı ve sağlayıcılara davette bulunularak, indirimli satışların başlangıç ve bitiş tarihleri ile satışa sunulan mal veya hizmetin büyüklüğünün açık ve anlaşılır bir şekilde belirtilmesi gerektiği belirtildi.
Açıklamada, indirimde kafa karışıklığı yaratarak tüketiciyi yanıltabilecek ve daha fazla indirim uygulanıyormuş izlenimi yaratabilecek ifade ve görsellere yer verilmemesi gerektiği vurgulandı. “İndirim miktarı veya oranı hesaplanırken indirimli fiyattan bir önceki fiyat esas alınmalı,” 30 gün içinde uygulanan en düşük fiyat esas alınmalı, geçerlilik süresi veya stok sınırı varsa İlanlarda fiyatın, bu sürenin ve stok miktarının açıkça belirtilmesi gerekmektedir.” ifadeleri kullanıldı.
Açıklamada, yanıltıcı ve yanıltıcı indirimli satış kampanyalarının Bakanlık bünyesindeki Reklam Konseyi’ne, indirimli satış kampanyalarında haklarını kaybeden tüketicilerin ise nakit para dikkate alınarak tüketici hakem heyetlerine veya tüketici mahkemelerine başvurabileceği kaydedildi. sınırlar.